HRM-advies voor werkgevers
Goed personeelsbeleid is essentieel voor een gezonde groei van je bedrijf. Of het nu gaat om structuur, functioneren of een reorganisatie: met heldere afspraken, een passende aanpak en oog voor je medewerkers breng je rust en richting in je organisatie. Carla’s Consultancy voorziet je hierin graag van passend advies.

Ik ben Carla Benjamin, een ervaren en flexibele HR-adviseur voor mkb-bedrijven zonder eigen HR-afdeling. Met praktisch en professioneel advies help ik jou om personeelszaken op orde te krijgen, zodat jij je kunt focussen op ondernemen.
Carla
Mijn expertise
In de loop van de jaren heb ik een brede expertise opgebouwd op verschillende terreinen van HRM. Je kunt mij bijvoorbeeld inschakelen voor:
Opzetten en verbeteren van personeelsbeleid
- Ontwikkelen van een helder en gestructureerd personeelsbeleid
- Creëren van duidelijke taken en verantwoordelijkheden binnen teams
- Stimuleren van motivatie en betrokkenheid bij medewerkers
Begeleiding bij reorganisaties en ontslagprocedures
- Ondersteuning bij inkrimping of herstructurering
- Toepassen van afspiegelingsbeginsel en herplaatsingsplicht
- Begeleiding bij het opstellen van ontslagdossiers
Ondersteuning bij functioneren en ontwikkeltrajecten van personeel
- Begeleiding bij onvoldoende functioneren
- Opstellen van verbetertrajecten (SMART-doelen, evaluaties)
- Draagvlak creëren voor verandering of herplaatsing
Ondersteuning bij het aanleggen en bijhouden van personeelsdossiers
- Vastleggen van verplichte en aanvullende documenten
- Inzicht in functioneren en ontwikkeling van medewerkers
- Juridisch goed voorbereid zijn bij eventuele geschillen
Begeleiding bij groei van personeel en organisatie
- In kaart brengen of medewerkers mee kunnen groeien
- Beoordelen of extra scholing/training nodig is
- Meebewegen met de eisen van een groeiend bedrijf
Advisering over leiderschap en managementvaardigheden voor ondernemers
- Coaching bij de overgang van ondernemer naar leidinggevende
- Ondersteuning bij het innemen van een duidelijke leiderschapsrol
- Praktische tips voor effectief en prettig leidinggeven
Mijn werkwijze
01 - Kennismaking
We scheppen over en weer heldere verwachtingen.
02 - Quick Scan
Ik heb een eigen quick scan ontwikkeld. Deze kun je digitaal invullen of we vullen deze samen in. Wanneer je het HR- of personeelsbeleid wilt opzetten of verbeteren dan weten we na een korte inventarisatie hoe jouw organisatie er voor staat. We bespreken samen de uitkomst van de quick scan. Je krijgt advies waar je het beste kunt beginnen.
03 - Implementatie
Na de quick scan kijken we tegen welke knelpunten jouw bedrijf aanloopt: de regels zijn niet duidelijk vastgelegd, de contracten zijn verouderd, arbeidsvoorwaarden, ziekteverzuim, ongewenst verloop, het aannemen van de juiste collega’s, enzovoort. Invoeren van nieuw of ander personeelsbeleid doen we samen op een praktische manier en stapsgewijs. Dus we gooien niet alles in 1 keer over de kop. Als je nu nog veel op papier doet, is dat veel werk. Misschien wil je wel meer gebruik maken van de digitale mogelijkheden die het salarispakket kan bieden: ook daar kan ik je bij helpen omdat ik ervaring heb met verschillende pakketten.
04 - Terugkoppeling
Regelmatig evalueren we of het beleid in de praktijk werkt zoals het bedoeld is. Naar aanleiding van feedback vanuit de organisatie kunnen we -waar nodig- bijsturen. Stapsgewijs bouwen we aan de structuur van de HR-cyclus: instroom – doorstroom – uitstroom.
Achtergronden over HRM
In mijn kennisbank lees je alvast meer over HRM-gerelateerde onderwerpen en mijn visie daarop.
Brief schrijven aan medewerker
Participatiewet
Transitievergoeding: veelgestelde vragen
Samen aan de slag?
Neem vrijblijvend contact op met een vraag of om een kennismakingsgesprek aan te vragen!